Žáci 2. ročníku oboru vzdělání Sociální činnost se v rámci předmětu pedagogika mimo jiné učí, jak využívat výchovně – vzdělávací metody, prostředky a zásady ve své budoucí profesi. Aby uměli teoretické znalosti uplatnit v praxi, jsou k tomu vedeni například tím, že pracujeme s tzv. kazuistikami. Znamená to, že si pro větší názornost uvádíme příklady a řešíme konkrétní případy, se kterými se mohou během své praxe v zařízeních sociální péče setkat.
Budoucí sociální pracovníci znají metody, které nejvíce potřebují k tomu, aby soustředili pozornost klientů, vyvolali jejich zájem, přesvědčili je o správnosti postupu léčení či ošetřovatelské péče nebo je naučili některou novou praktickou činnost. Ve výuce žáci řeší plány péče o klienty a se zaujetím o nich diskutují, podle potřeby či situace je kombinují tak, aby bylo dosaženo co nejlepší péče a spokojenosti klienta.
Na ukázku Vám zde nabízíme práci Martina Fridricha, žáka SC 2. na téma Výchovně vzdělávací metody a jejich využití v praxi.