Hodnocení profilových zkoušek
Navigace:
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA – BODOVÁ ŠKÁLA HODNOCENÍ ÚSTNÍ ZKOUŠKY
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA – KRITÉRIA HODNOCENÍ ÚSTNÍ ZKOUŠKY
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA – BODOVÁ ŠKÁLA HODNOCENÍ PÍSEMNÉ PRÁCE
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA – KRITÉRIA HODNOCENÍ PÍSEMNÉ PRÁCE pro žáky s SPUO
CIZÍ JAZYK – BODOVÁ ŠKÁLA HODNOCENÍ ÚSTNÍ ZKOUŠKY
CIZÍ JAZYK – KRITÉRIA HODNOCENÍ ÚSTNÍ ZKOUŠKY
CIZÍ JAZYK – BODOVÁ ŠKÁLA HODNOCENÍ PÍSEMNÉ PRÁCE
Způsob hodnocení ústních zkoušek odborných předmětů profilové části maturitní zkoušky
Způsob hodnocení maturitní práce a její obhajoby před zkušební maturitní komisí
Způsob hodnocení praktické zkoušky profilové části maturitní zkoušky pro obor vzdělání 53-41-M/03 Praktická sestra a 53-41-M/01 Zdravotnický asistent
Způsob hodnocení praktické zkoušky profilové části maturitní zkoušky pro obor vzdělání 39-08-M/01 Požární ochrana; ŠVP Strojník požární techniky
Způsob hodnocení praktické zkoušky profilové části maturitní zkoušky pro obor vzdělání 26-41-L/01 Mechanik elektrotechnik; ŠVP Mechanik elektrotechnických zařízení
Způsob hodnocení praktické zkoušky profilové části maturitní zkoušky pro obor vzdělání 26-41-L/01 Mechanik elektrotechnik; ŠVP Mechanik elektronik
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA – BODOVÁ ŠKÁLA HODNOCENÍ ÚSTNÍ ZKOUŠKY
|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 |
Literárněhistorický kontext |
vyskytují se ve vysoké míře nedostatky |
vyskytují se ve větší míře
nedostatky |
vyskytují se občas nedostatky | vyskytují se ojediněle
nedostatky |
nevyskytují se nedostatky |
pomoc zkoušejícího je nutná ve vysoké míře |
pomoc zkoušejícího je nutná ve větší míře | pomoc zkoušejícího je nutná občas | pomoc zkoušejícího je nutná ojediněle |
pomoc zkoušejícího není nutná |
|
Analýza uměleckého textu |
vyskytují se ve vysoké míře nedostatky |
vyskytují se ve větší míře nedostatky | vyskytují se občas nedostatky | vyskytují se ojediněle nedostatky |
nevyskytují se nedostatky |
analýza textu je nedostatečná |
analýza textu je dostatečná | analýza textu je
dobrá |
analýza textu je
velmi dobrá |
analýza textu je výborná |
|
pomoc zkoušejícího je nutná ve vysoké míře |
pomoc zkoušejícího je nutná ve větší míře | pomoc zkoušejícího je nutná občas | pomoc zkoušejícího je nutná ojediněle |
pomoc zkoušejícího není nutná |
|
Analýza neuměleckého textu |
vyskytují se ve vysoké míře nedostatky | vyskytují se ve větší míře
nedostatky |
vyskytují se občas nedostatky | vyskytují se ojediněle
nedostatky |
nevyskytují se
nedostatky |
analýza textu je nedostatečná |
analýza textu je dostatečná | analýza textu je
dobrá |
analýza textu je
velmi dobrá |
analýza textu je výborná |
|
pomoc zkoušejícího je nutná ve vysoké míře | pomoc zkoušejícího je nutná ve větší míře | pomoc zkoušejícího je nutná občas | pomoc zkoušejícího je nutná ojediněle |
pomoc zkoušejícího není nutná |
|
Kvalita jazykového projevu | vyskytují se ve vysoké míře nedostatky | vyskytují se ve větší míře
nedostatky |
vyskytují se občas nedostatky | vyskytují se ojediněle
nedostatky |
nevyskytují se nedostatky |
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA – KRITÉRIA HODNOCENÍ ÚSTNÍ ZKOUŠKY
Část | Kritéria | Čas | Body | Počet bodů za část | ||||
1. Literárněhistorický kontext |
společensko – historický kontext |
5 minut |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 8 |
umělecký či myšlenkový proud |
||||||||
život a dílo autora |
0 |
1 | 2 | 3 |
4 |
|||
2. Analýza uměleckého textu |
forma, druh, žánr |
5 minut |
0 |
1 | 2 | 3 |
4 |
8 |
téma, motiv, myšlenka |
||||||||
časoprostor, kompoziční výstavba |
||||||||
obsah díla |
0 |
1 | 2 | 3 |
4 |
|||
zasazení výňatku do kontextu díla |
||||||||
3. Analýza neuměleckého textu |
souvislost mezi výňatky |
5 minut |
0 |
1 | 2 | 3 | 4 |
4 |
hlavní myšlenka textu |
||||||||
komunikační situace |
||||||||
funkční styl (slohový postup, útvar) |
||||||||
jazykové prostředky ve výňatku |
||||||||
4. Kvalita jazykového projevu | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 |
4 |
Maximální počet bodů: 24 bodů
Hranice úspěšnosti: 10 bodů
Bodové hodnocení a klasifikace ústní zkoušky:
24 – 21 bodů: 1 výborný
20 – 17 bodů: 2 chvalitebný
16 – 13 bodů: 3 dobrý
12 – 10 bodů: 4 dostatečný
9 a méně bodů: 5 nedostatečný
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA – BODOVÁ ŠKÁLA HODNOCENÍ PÍSEMNÉ PRÁCE
0 |
1 | 2 | 3 | 4 |
5 |
|
1A |
· Text se nevztahuje k zadanému tématu.1) |
· Text se od zadaného tématu podstatně odklání a/nebo je téma zpracováno povrchně. | · Text se od zadaného tématu v některých pasážích odklání a/nebo jsou některé textové pasáže povrchní. | · Text v zásadě odpovídá zadanému tématu a zároveň je téma zpracováno v zásadě funkčně. | · Text odpovídá zadanému tématu a zároveň je téma zpracováno funkčně. | · Text plně odpovídá zadanému tématu a zároveň je téma zpracováno plně funkčně. |
1B | · Text prokazatelně nevykazuje charakteristiky zadaného útvaru a reaguje na jiné vymezení komunikační situace.2) | · Text vykazuje značné nedostatky vzhledem k zadané komunikační situaci a zadanému útvaru. | · Text vykazuje nedostatky vzhledem k zadané komunikační situaci a zadanému útvaru. | · Text v zásadě odpovídá zadané komunikační situaci a zadanému útvaru. | · Text odpovídá zadané komunikační situaci a zadanému útvaru. |
· Text plně odpovídá zadané komunikační situaci a zadanému útvaru. |
2A |
· Pravopisné a tvaroslovné chyby se vyskytují ve vysoké míře (10 a více chyb).3) · Chyby mají zásadní vliv na čtenářský komfort adresáta. |
· Pravopisné a tvaroslovné chyby se vyskytují ve větší míře
(8-9 chyb). · Chyby mají vliv na čtenářský komfort adresáta. |
· Pravopisné a tvaroslovné chyby se vyskytují často (6-7 chyb).
· Některé chyby mají vliv na čtenářský komfort adresáta. |
· Pravopisné a tvaroslovné chyby se objevují místy (4-5 chyb).
· Chyby v zásadě nemají vliv na čtenářský komfort adresáta. |
· Pravopisné a tvaroslovné chyby se objevují jen ojediněle
(2-3 chyby). · Chyby nemají vliv na čtenářský komfort adresáta. |
· Pravopisné a tvaroslovné chyby se téměř nevyskytují (0-1 chyba).
· Případné chyby nemají vliv na čtenářský komfort adresáta. |
2B | · Slovní zásoba je nemotivovaně chudá až primitivní.
· V textu se vyskytují ve vysoké míře výrazy, které jsou nevhodně volené vzhledem k označované skutečnosti. · Volba slov a slovních spojení zásadně narušuje porozumění textu. |
· Slovní zásoba je nemotivovaně chudá.
· V textu se ve větší míře vyskytují výrazy, které jsou nevhodně volené vzhledem k označované skutečnosti. · Volba slov a slovních spojení narušuje porozumění textu. |
· Slovní zásoba je spíše chudá.
· V textu se často vyskytují výrazy, které jsou nevhodně volené vzhledem k označované skutečnosti. · Volba slov a slovních spojení občas narušuje porozumění textu. |
· Slovní zásoba je vzhledem ke zvolenému zadání postačující, ale nikoli potřebně pestrá a bohatá.
· V textu se místy vyskytují výrazy, které jsou nevhodně volené vzhledem k označované skutečnosti. · Volba slov a slovních spojení v zásadě nenarušuje porozumění textu. |
· Slovní zásoba je spíše bohatá, rozmanité lexikální prostředky jsou téměř vždy funkční.
· V textu se jen ojediněle vyskytne výraz, který je nevhodně volený vzhledem k označované skutečnosti. · Volba slov a slovních spojení nenarušuje porozumění textu. |
· Slovní zásoba je motivovaně bohatá, rozmanité lexikální prostředky jsou plně funkční. · V textu se nevyskytují výrazy, které jsou nevhodně volené vzhledem k označované skutečnosti. · Volba slov a slovních spojení nenarušuje porozumění textu. |
3A |
· Výstavba větných celků je nemotivovaně jednoduchá až primitivní, nebo je ve vysoké míře přetížená. · Syntaktické nedostatky se v textu vyskytují ve vysoké míře. · Nedostatky mají zásadní vliv na čtenářský komfort adresáta. |
· Výstavba větných celků je nemotivovaně jednoduchá, nebo je ve větší míře přetížená.
· Syntaktické nedostatky se v textu vyskytují ve větší míře. · Nedostatky mají vliv na čtenářský komfort adresáta. |
· Výstavba větných celků je spíše jednoduchá, nebo přetížená.
· Syntaktické nedostatky se v textu vyskytují občas. · Nedostatky mají občas vliv na čtenářský komfort adresáta. |
· Výstavba větných celků je v zásadě promyšlená
a syntaktické prostředky jsou vzhledem ke komunikační situaci v zásadě funkční. · Místy se v textu objevují syntaktické nedostatky. · Nedostatky mají místy vliv na čtenářský komfort adresáta. |
· Výstavba větných celků je promyšlená a syntaktické prostředky jsou vzhledem ke komunikační situaci téměř vždy funkční.
· Syntaktické nedostatky se v textu vyskytují jen ojediněle. · Nedostatky nemají vliv na čtenářský komfort adresáta. |
· Výstavba větných celků je promyšlená a syntaktické prostředky jsou vzhledem ke komunikační situaci plně funkční. · Syntaktické nedostatky se v textu téměř nevyskytují. · Čtenářský komfort adresáta není narušován. |
3B | · Text je nesoudržný a chaotický.
· Členění textu je nelogické. · Text je argumentačně nezvládnutý. · Adresát musí vynaložit velké úsilí, aby se v textu zorientoval, nebo se v textu neorientuje vůbec. |
· Kompozice textu je nepřehledná.
· V členění textu se ve větší míře vyskytují nedostatky. · Argumentace je ve větší míře nesrozumitelná. · Adresát musí vynaložit úsilí, aby se v textu zorientoval. |
· Kompozice textu je spíše nahodilá.
· V členění textu se často vyskytují nedostatky. · Argumentace je občas nesrozumitelná. · Organizace textu má vliv na čtenářský komfort adresáta. |
· Kompozice textu je v zásadě vyvážená.
· Text je až na malé nedostatky vhodně členěn a logicky uspořádán. · Argumentace je v zásadě srozumitelná. · Organizace textu v zásadě nemá vliv na čtenářský komfort adresáta. |
· Kompozice textu je promyšlená a vyvážená.
· Text je vhodně členěn a logicky uspořádán. · Argumentace je srozumitelná. · Organizace textu nemá vliv na čtenářský komfort adresáta. |
· Kompozice textu je precizní. · Text je vhodně členěn a logicky uspořádán. · Argumentace je velmi vyspělá. · Organizace textu nemá vliv na čtenářský komfort adresáta. |
Doplnění k bodové škále hodnocení PP – ČJL
- Pokud žák získá v oddíle 1A 0 bodů, celá PP je hodnocena 0 body.
- Pokud žák získá v oddíle 1B 0 bodů, celá práce je hodnocena 0 body.
- Kvantifikace chyb se vztahuje pouze ke kritériu 2A. Určený interval uvádí počet tzv. „hrubých“ chyb, dvě „malé“ chyby odpovídají jedné „hrubé“.
Kritéria hodnocení pro žáky s SPUO
Pokud se symptomatologie uvedená v posudku žáka projeví v písemné práci, potom lze zohlednit hodnocení v oddílech: 2A, 2B, 3A, 3B.
Písemný projev a jeho zohlednění v těchto oblastech:
- fonetická transkripce slov;
- asimilace hlásek;
- menší slovní zásoba;
- nepřesnosti v užívání slov z hlediska jejich významu;
- problémy s pravidly ČP;
- problémy s aplikací gramatických pravidel do písemné podoby;
- chyby v interpunkci;
- nedostatky ve slovosledu v ČJ;
- obtíže s kompoziční výstavbou textu;
- vynechávání, přidávání nebo inverze hlásek;
- záměny hlásek;
- inverze písmen;
- tolerance kvality a úpravy písma;
- obtíže s celkovou úpravou písemné práce na základě obtíží s pravolevou orientací a prostorovým vnímáním.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA – KRITÉRIA HODNOCENÍ PÍSEMNÉ PRÁCE pro žáky s SPUO
Kritéria | Počet bodů | ||||||
1. Vytvoření textu podle zadaných kritérií | A) zadání, obsah, téma, rozsah | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
B) naplnění komunikační situace | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
2. Funkční užití jazykových prostředků | A) pravopis | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
B) lexikální stránka | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
3. Kompoziční výstavba textu | A) textová návaznost | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
syntax | |||||||
vazby mezi větami | |||||||
B) výsledná soudržnost textu | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
strukturování na odstavce | |||||||
úvod, stať, závěr | |||||||
způsob argumentace | |||||||
Maximální počet bodů: 30 bodů | Hranice úspěšnosti: 12 bodů | Počet zadávaných témat: 4 |
CIZÍ JAZYK – BODOVÁ ŠKÁLA HODNOCENÍ ÚSTNÍ ZKOUŠKY
I – Zadání / Obsah a projev | II – Lexikální kompetence | III – Gramatická kompetence a prostředky textové návaznosti (PTN) 1 | IV – Fonologická kompetence | ||
3 | · Sdělení odpovídá zadání, je účelné, jasné a v odpovídající míře podrobné
· Sdělení je souvislé s lineárním sledem myšlenek. · Komunikativní strategie jsou používány vhodně. · Pomoc/asistence zkoušejícího není nutná. |
· (Specifická) Slovní zásoba je široká.
· (Specifická) slovní zásoba je použita správně a chyby nebrání porozumění. |
· Rozsah mluvnických prostředků včetně PTN je široký.
· Mluvnické prostředky včetně PTN jsou použity správně a chyby nebrání porozumění. |
· Projev je natolik plynulý, že příjemce nemusí vynakládat úsilí jej sledovat či mu porozumět.
· Výslovnost je správná. · Intonace je přirozená. |
|
2 | · Sdělení většinou odpovídá zadání, je většinou účelné, jasné a v odpovídající míře podrobné.
· Sdělení je většinou souvislé s lineárním sledem myšlenek. · Komunikativní strategie jsou většinou používány vhodně. · Pomoc/asistence zkoušejícího je ojediněle nutná. |
· (Specifická)slovní zásoba je většinou široká.
· (Specifická) slovní zásoba je většinou použita správně a/nebo chyby ojediněle brání porozumění. |
· Rozsah mluvnických prostředků včetně PTN je většinou široký.
· Mluvnické prostředky včetně PTN jsou většinou použity správně a/nebo chyby ojediněle brání porozumění. |
· Projev je natolik plynulý, že příjemce většinou nemusí vynakládat úsilí jej sledovat či mu porozumět.
· Výslovnost je většinou správná. · Intonace je většinou přirozená. |
|
1 | · Sdělení ve větší míře neodpovídá zadání, není ve větší míře účelné, jasné a v odpovídající míře podrobné.
· Sdělení není ve větší míře souvislé s lineárním sledem myšlenek. · Komunikativní strategie nejsou ve větší míře používány vhodně. · Pomoc/asistence zkoušejícího je ve větší míře nutná. |
· (Specifická) slovní zásoba je ve větší míře omezená.
· (Specifická) slovní zásoba není ve větší míře použita správně a/nebo chyby ve větší míře brání porozumění. |
· Rozsah mluvnických prostředků včetně PTN je ve větší míře omezený.
· Mluvnické prostředky včetně PTN nejsou ve větší míře použity správně a/nebo chyby ve větší míře brání porozumění. |
· Projev je natolik nesouvislý, že příjemce musí ve větší míře vynakládat úsilí jej sledovat či mu porozumět.
· Výslovnost je ve větší míře nesprávná. · Intonace je v omezené míře přirozená. |
|
0 | · Sdělení ani za neustálé pomoci/asistence zkoušejícího nesplňuje požadavky zadání. | · (Specifická) slovní zásoba je v nedostatečném rozsahu/není na požadované úrovni obtížnosti/není použita správně/chyby brání porozumění sdělení. | · Mluvnické prostředky včetně PTN jsou v nedostatečném rozsahu/nejsou na požadované úrovni obtížnosti/nejsou použity správně/chyby brání porozumění sdělení. | · Projev je natolik nesouvislý, že jej příjemce nemůže sledovat či mu porozumět.
· Výslovnost brání porozumění sdělení. · Intonace je nepřirozená. |
|
· Pro nedostatek jazyka nelze hodnotit. |
CIZÍ JAZYK – KRITÉRIA HODNOCENÍ ÚSTNÍ ZKOUŠKY
Část | Kritéria | Čas | Body | Počet bodů
za část |
|||
Ústní projev žáka na dané téma |
I Zadání/obsah a projev | 6 minut | 0 | 1 | 2 | 3 | 9 |
II Lexikální kompetence | 0 | 1 | 2 | 3 | |||
III Gramatická kompetence | 0 | 1 | 2 | 3 | |||
Práce s obrázky
|
I Zadání/obsah a projev |
6 minut
|
0 | 1 | 2 | 3 | 9 |
II Lexikální kompetence | 0 | 1 | 2 | 3 | |||
III Gramatická kompetence | 0 | 1 | 2 | 3 | |||
Odborná terminologie | I Zadání/obsah a projev | 3 minuty | 0 | 1 | 2 | 3 |
9
|
II Lexikální kompetence | 0 | 1 | 2 | 3 | |||
III Gramatická kompetence | 0 | 1 | 2 | 3 | |||
IV Fonologická kompetence | 0 | 1 | 2 | 3 | 3 |
CIZÍ JAZYK – BODOVÁ ŠKÁLA HODNOCENÍ PÍSEMNÉ PRÁCE
I – Zpracování zadání / Obsah | II – Organizace a koheze textu | III – Slovní zásoba a pravopis | IV – Mluvnické prostředky | |
A – Zadání | A – Organizace textu | A – Přesnost | A – Přesnost | |
3 |
§ Požadovaná charakteristika textu1 je dodržena. § Všechny body zadání jsou jasně a srozumitelně zmíněny. |
§ Text je souvislý s lineárním sledem myšlenek. § Text je vhodně členěný a organizovaný. |
§ Chyby ve slovní zásobě a pravopise nebrání porozumění textu. 4
§ Slovní zásoba a pravopis jsou téměř vždy použity správně (0 – 5 chyb). 5 |
§ Chyby v mluvnických prostředcích nebrání porozumění textu.4
§ Mluvnické prostředky jsou téměř vždy použity Správně (0 – 5 chyb).5 |
2 |
§ Požadovaná charakteristika textu1 je většinou dodržena.
§ Většina bodů zadání je jasně a srozumitelně zmíněna. ú Délka textu ne zcela odpovídá požadovanému rozsahu (text je o 1 interval kratší). |
§ Text je většinou souvislý s lineárním sledem myšlenek. § Text je většinou vhodně členěný a/nebo organizovaný. |
§ Chyby ve slovní zásobě a pravopise většinou nebrání porozumění textu / části textu. 4
§ Slovní zásoba a pravopis jsou většinou použity správně (6 – 11 chyb).5 ú Text je o 1 interval kratší. |
§ Chyby v mluvnických prostředcích většinou nebrání porozumění textu / části textu.4
§ Mluvnické prostředky jsou většinou použity správně (6 – 11 chyb). 5 ú Text je o 1 interval kratší. |
1 |
§ Požadovaná charakteristika textu 1není ve větší míře dodržena.
§ Většina bodů zadání není jasně a srozumitelně zmíněna. ú Délka textu ve větší míře neodpovídá požadovanému rozsahu (text je o 2 intervaly kratší/delší). |
§ Text není ve větší míře souvislý s lineárním sledem myšlenek. § Text není ve větší míře vhodně členěný a/nebo organizovaný. |
§ Chyby ve slovní zásobě a pravopise ve větší míře brání porozumění textu / části textu.4
§ Slovní zásoba a pravopis nejsou ve větší míře použity správně (12 – 17 chyb). 5 ú Text je o 2 intervaly kratší. |
§ Chyby v mluvnických prostředcích ve větší míře brání porozumění textu / části textu. 4
§ Mluvnické prostředky nejsou ve větší míře použity správně (12 – 17 chyb).5 ú Text je o 2 intervaly kratší. |
0 |
˟Požadovaná charakteristika textu 1 není dodržena.
˟Body zadání nejsou jasně a srozumitelně zmíněny. ˟Délka textu neodpovídá požadovanému rozsahu (text je o 3 a více intervalů kratší/delší).
|
§ Většina textu není souvislá a neobsahuje lineární sled myšlenek. § Většina textu není vhodně členěná a/nebo organizovaná. |
§ Chyby ve slovní zásobě a pravopise brání porozumění většině textu. 4 § Slovní zásoba a pravopis jsou ve většině textu použity nesprávně (18 + chyb).5 |
§ Chyby v mluvnických prostředcích brání porozumění většině textu. 4 § Mluvnické prostředky jsou ve většině textu použity nesprávně (18 + chyb). 5 |
B – Rozsah, obsah | B – Koheze textu a prostředky textové návaznosti (PTN) | B – Rozsah | B – Rozsah | |
3 |
§ Body zadání jsou rozpracovány vhodně a v odpovídající míře podrobnosti. 2
§ V textu je jasně vysvětlena podstata myšlenky nebo problému. |
§ Rozsah PTN je široký.3
§ Chyby v PTN nebrání porozumění textu.4 § PTN jsou téměř vždy použity správně a vhodně.5 |
§ Slovní zásoba je široká.3 |
§ Rozsah mluvnických prostředků je široký.3 |
2 |
§ Body zadání jsou většinou rozpracovány vhodně a v odpovídající míře podrobnosti. 2
§ V textu je většinou jasně vysvětlena podstata myšlenky nebo problému. ú Text ojediněle obsahuje nadbytečné/irelevantní informace a myšlenky. |
§ Rozsah PTN je většinou široký.3 § Chyby v PTN většinou nebrání porozumění textu / části textu. 4 § PTN jsou většinou použity správně a vhodně. 5 |
§ Slovní zásoba je většinou široká 3 |
§ Rozsah mluvnických prostředků je většinou široký.3 |
1 |
§ Body zadání jsou ojediněle rozpracovány vhodně a v odpovídající míře podrobnosti. 2
§ V textu není ve větší míře jasně vysvětlena podstata myšlenky nebo problému. ú Text ve větší míře obsahuje nadbytečné/irelevantní informace a myšlenky. |
§ Rozsah PTN je ve větší míře omezený.3 § Chyby v PTN ve větší míře brání porozumění textu / části textu. 4 § PTN nejsou ve větší míře použity správně a vhodně.5 |
§ Slovní zásoba je ve větší míře omezená.3 |
§ Rozsah mluvnických prostředků je ve větší míře omezený.3 |
0 |
§ Body zadání nejsou rozpracovány vhodně a v odpovídající míře podrobnosti. 2 | § PTN jsou omezené / v nedostatečném rozsahu.3
§ Chyby v PTN brání porozumění většině textu.4 § PTN jsou ve většině textu použity nesprávně a/nebo nevhodně. 5 |
§ Slovní zásoba je omezená / v nedostatečném rozsahu.3 | § Rozsah mluvnických prostředků je omezený / mluvnické prostředky jsou v nedostatečném
rozsahu. 3
|
▫Bodové hodnocení deskriptoru nesmí žákovi přilepšit v celkovém hodnocení oddílu.; ×Pokud žák získá v oddíle IA 0 bodů, celá PP je hodnocena 0 body.
Deskriptor uvedený kurzívou: pokud žák získá 0 bodů za tento deskriptor, celý oddíl je hodnocen 0 body.
1 Charakteristika textu zahrnuje: typ textu a jeho formální náležitosti, funkční styl, slohový postup, téma zpracované v souladu s komunikačním cílem.
2 Posuzujeme i to, jak jsou body zadání rozpracovány s ohledem na požadovanou jazykovou úroveň.
3 Posuzujeme vzhledem k zadání, míře rozpracování bodů zadání, požadované úrovni obtížnosti a konzistenci správnosti.
4 Deskriptor zahrnuje chyby, které brání porozumění textu / části textu, a chyby pod požadovanou úrovní obtížnosti (tzv. globální chyby)
5 Deskriptor zahrnuje chyby, které nebrání porozumění textu (tzv. lokální chyby).
Kritéria hodnocení pro žáky PUP
Pokud se symptomatologie uvedená v posudku žáka projeví v písemné práci, potom lze zohlednit při hodnocení v oddílech: IIA, IIB, IIIA, IIIB, IVA. Zohlednit lze tzv. lokální chyby. Chyby, které jsou pod požadovanou úrovní obtížnosti zohlednit nelze.
Bodové hodnocení podle počtu globálních chyb (GCH) v jednotlivých oddílech PP
3 body = 0 GCH
2 body = 1 až 3 GCH
1 bod = 4 až 5 GCH
0 bodů = 6 a více GCH
Určení intervalů slov PP
(1 interval odpovídá 30 slovům)
Text je o 1 interval kratší = PP v rozsahu 199 až 169 slov
Text je o 2 intervaly kratší = PP v rozsahu 168 až 138 slov
Text je o 3 a více intervalů kratší = PP v rozsahu 137 a méně slov
Pokud má práce 99 a méně slov = celá PP je hodnocena 0 body
Text je o 1 interval delší = PP v rozsahu 201 až 231 slov (není penalizováno)
Text je o 2 intervaly delší = PP v rozsahu 232 až 262 slov
Text je o 3 a více intervalů delší = PP v rozsahu 263 a více slov
CIZÍ JAZYK – KRITÉRIA HODNOCENÍ PÍSEMNÉ PRÁCE
CIZÍ JAZYK – KRITÉRIA HODNOCENÍ PÍSEMNÉ PRÁCE
Kritéria | Počet bodů | ||||
I. Zpracování zadání | A) zadání | 0 | 1 | 2 | 3 |
B) rozsah, obsah | 0 | 1 | 2 | 3 | |
II. Organizace a koheze textu | A) organizace textu | 0 | 1 | 2 | 3 |
B) koheze textu a prostředky textové návaznosti (PTN) | 0 | 1 | 2 | 3 | |
III. Slovní zásoba a pravopis | A) přesnost | 0 | 1 | 2 | 3 |
B) rozsah | 0 | 1 | 2 | 3 | |
IV. Mluvnické prostředky | A) přesnost | 0 | 1 | 2 | 3 |
B) rozsah | 0 | 1 | 2 | 3 | |
Maximální počet bodů: 24 bodů | Hranice úspěšnosti: 10 bodů | Počet zadávaných témat: 1 |
Způsob hodnocení ústních zkoušek odborných předmětů profilové části maturitní zkoušky
Kritéria a hodnotící škála:
Klasifikace | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||||||||
1) Ústní projev je samostatný | plně | většinou | napůl | částečně | vůbec | ||||||||||
2) Čas samostatného ústního projevu | > 10 min | > 10 min | < 10 min | < 10 min | < 5 min | ||||||||||
3) Věcná správnost ústního projevu (řeč k tématu) | plně | většinou | napůl | částečně | žádná | ||||||||||
4) Vymezení základních obsahů tématu | plné | většinové | poloviční | částečné | žádné | ||||||||||
5) Informace k tématu jsou strukturované | plně | většinou | napůl | částečně | vůbec | ||||||||||
6) Informace k tématu jsou spojené s praxí | plně | většinou | napůl | částečně | vůbec | ||||||||||
7) Doplňující otázky zodpovězeny správně | vždy | většinou | napůl | částečně | vůbec |
Způsob stanovení výsledného hodnocení ústních zkoušek profilové části maturitní zkoušky
Způsob hodnocení maturitní práce a její obhajoby před zkušební maturitní komisí
Kritéria a hodnotící škála:
Kritéria a hodnotící škála: | |||||||||||||||
Klasifikace | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||||||||
1) Plagiátorství | ne | – | – | – | ano | ||||||||||
2) Formulace cílů práce odpovídá zadání | plně | většinou | napůl | částečně | vůbec | ||||||||||
3) Celkový postup řešení je správný | plně | většinou | napůl | částečně | vůbec | ||||||||||
4) Členění práce odpovídá zadání | plně | většinou | napůl | částečně | vůbec | ||||||||||
5) Práce s literaturou odpovídá zadání | plně | většinou | napůl | částečně | vůbec | ||||||||||
6) Úroveň jazykového zpracování odpovídá | plně | většinou | napůl | částečně | vůbec | ||||||||||
maturitní práci | plně | většinou | napůl | částečně | vůbec | ||||||||||
7) Formulace a užití odborné terminologie | vždy | většinou | napůl | částečně | vůbec | ||||||||||
je správné | |||||||||||||||
8) Formální zpracování odpovídá zadání | plně | většinou | napůl | částečně | vůbec | ||||||||||
9) Cíle práce byly splněny | plně | většinou | napůl | částečně | vůbec | ||||||||||
10) Ústní projev při obhajobě maturitní práce | zcela | většinou | napůl | částečně | vůbec | ||||||||||
je samostatný a věcně správný |
Způsob stanovení výsledného hodnocení maturitní práce a její obhajoby před zkušební maturitní komisí
Způsob hodnocení praktické zkoušky profilové části maturitní zkoušky pro obor vzdělání 53-41-M/03 Praktická sestra a pro obor vzdělání 53-41-M/01 Zdravotnický asistent
Kritéria a hodnotící škála:
Oblasti hodnocení/ klasifikace | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Odborná úroveň | značné vědomosti
dokáže je použít |
velmi dobré vědomosti nedokáže je v plném
rozsahu použít |
průměrné vědomosti | podprůměrné vědomosti | slabá úroveň vědomosti |
Chování ke klientům –
nemocným |
laskavé, empatické,
ohleduplné, zájem o uspokojování potřeb klienta, nemocného |
citlivé, ohleduplné
v souladu s potřebami klienta, nemocného |
taktní, ne vždy
v souladu s potřebami klienta – nemocného |
málo citlivé, odměřené | málo ohleduplné bez
zřetele na potřeby klienta, nemocného |
Odpovědnost,
spolehlivost |
odpovědný, naprosto
spolehlivý |
spolehlivý, vyžaduje
minimální kontrolu |
pracuje spolehlivě,
odpovědně, ale občas je nutná kontrola |
málo odpovědný,
ne vždy spolehlivý přístup, potřebuje kontrolu |
nespolehlivost,
neodpovědnost, vyžaduje neustálou kontrolu |
Organizace činností | bez problémů, zvládá
i organizaci při náročné situaci, navrhuje zlepšení |
s menšími problémy
zvládá i náročnější situace |
pracuje podle
zaběhnuté organizace, má problémy v náročnějších situacích |
nemá pracovní systém,
častá bezradnost, náročnější situace nezvládá bez pomoci |
dopouští se značných
chyb při organizaci práce, náročné situace nezvládá |
Spolupráce v kolektivu | velmi dobrá spolupráce
vychází vstříc, bez problémů přijímá kritiku |
dobrá spolupráce,
schopen akceptovat kritiku
|
dokáže spolupracovat
na základě podnětu, přijímá kritiku bez reakce |
nechuť ke spolupráci, lhostejnost, s nevolí
přijímá kritiku |
těžká spolupráce,
nedůtklivost, neschopnost akceptovat kritiku |
Pracovní nasazení | patří k nejlepším, velké
pracovní nasazení |
nadprůměrná výkonnost | průměrná výkonnost | slabší výkonnost | slabá pracovní
výkonnost |
Práce s dokumentací
|
bez obtíží zpracuje ošetřovatelskou anamnézu, v dokumentaci se orientuje | zpracuje ošetřovatelskou anamnézu, nedostatky sám rychle opraví, orientuje se v dokumentaci | zpracuje ošetřovatelskou anamnézu, nedostatky opraví a doplní s pomocí vyučující, orientace v dokumentaci vykazuje nedostatky | zpracuje ošetřovatelskou anamnézu na velmi slabé úrovni, nedostatky nedokáže sám identifikovat, po upozornění je doplní s pomocí vyučující, orientace v dokumentaci vykazuje nedostatky | slabá až nedostatečná úroveň zpracování ošetřovatelské anamnézy, nedokáže identifikovat nedostatky a není schopen doplnit informace ani s pomocí vyučujícího, neorientuje se v dokumentaci |
Způsob stanovení výsledného hodnocení praktické zkoušky profilové části maturitní zkoušky
Způsob hodnocení praktické zkoušky profilové části maturitní zkoušky pro obor vzdělání 39-08-M/01 Požární ochrana; ŠVP Strojník požární techniky
Hodnocené činnosti:
Hodnocené činnosti: | ||||||||||||||
Klasifikace | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||||||||
1) Řád strojní služby | ||||||||||||||
% správných odpovědí z 30ti otázek testu | 100 – 95 | 94 – 90 | 89 – 85 | 84 – 80 | 79 a méně | |||||||||
2) Konstrukce, vybavení a základy obsluhy | ||||||||||||||
a) CAS 20 Terrno – teorie | Zkoušející, po dohodě s přísedícím (-i) navrhne ostatním členům komise klasifikaci | |||||||||||||
b) CAS 20 Terrno – praxe | žáka jednotlivě pro okruh 2a), 2b), 2c) a 2d) podle klasifikační stupnice: | |||||||||||||
b) CAS 30 T/815-7 | 1 – výborný, 2 – chvalitebný, 3 – dobrý, 4 – dostatečný, 5 – nedostatečný. | |||||||||||||
d) AZ 30 Mercedes Benz Atego |
Způsob stanovení výsledného hodnocení praktické zkoušky profilové části maturitní zkoušky
Způsob hodnocení praktické zkoušky profilové části maturitní zkoušky pro obor vzdělání 26-41-L/01 Mechanik elektrotechnik; ŠVP Mechanik elektrotechnik – zaměření Mechanik elektrotechnických zařízení
Hodnocené činnosti: | |||||||||||
1) Dokumentace | 0 – 3 body | ||||||||||
2) Bezpečnost práce | 0 – 2 body | ||||||||||
3) Funkčnost | 0 – 20 bodů | ||||||||||
4) Odizolování vodičů | 0 – 3 body | ||||||||||
5) Dotažení vodičů | 0 – 2 body | ||||||||||
6) Vzhled | 0 – 20 bodů |
Způsob stanovení výsledného hodnocení praktické zkoušky profilové části maturitní zkoušky
Způsob hodnocení praktické zkoušky profilové části maturitní zkoušky pro obor vzdělání 26-41-L/01 Mechanik elektrotechnik; ŠVP Mechanik elektrotechnik – zaměření Mechanik elektronik
Hodnocené činnosti – specializace ŘES: | |||||||||||||
1) Dokumentace – elektronická část | 0 – 4 body | ||||||||||||
2) Dokumentace – pneumatická část | 0 – 4 body | ||||||||||||
3) Funkčnost elektronické části | 0 – 15 body | ||||||||||||
4) Funkčnost pneumatické části | 0 – 15 bodů | ||||||||||||
5) Funkčnost celková | 0 – 10 body | ||||||||||||
6) Bezpečnost práce | 0 – 2 body | ||||||||||||
Hodnocené činnosti – specializace PES: | |||||||||||||
1) Dokumentace | 0 – 15 bodů | ||||||||||||
2) Bezpečnost práce | 0 – 2 body | ||||||||||||
3) Programové listy | 0 – 8 bodů | ||||||||||||
4) Zapojení | 0 – 3 body | ||||||||||||
5) Programování | 0 – 12 bodů | ||||||||||||
6) Funkčnost | 0 – 10 bodů | ||||||||||||
Hodnocené činnosti – specializace PZTS: | |||||||||||||
1) Dokumentace | 0 – 15 bodů | ||||||||||||
2) Bezpečnost práce | 0 – 2 body | ||||||||||||
3) PZTS obvody | 0 – 8 bodů | ||||||||||||
4) Periferní obvody | 0 – 10 body | ||||||||||||
5) Programování | 0 – 5 bodů | ||||||||||||
6) Funkčnost | 0 – 10 bodů |